TAKE OVER CONTROL

Vi var för säkra på våran kärlek. Vi tog varandra i hand, från ett dansgolv till hundra andra, höll vi om vandra titt som tätt utan att släppa blicken.
Jag bytte sovrum med ett halft hjärta.
När jag trodde att jag hade glömt dig, suddat ut glöden.
Såg jag dig ute, med en ciggarett i ena handen hängandes över ett räcke. När du mötte min blick, ställde du dig raklång. Du såg ut precis som jag minns. Men ditt perfekt rufsade bruna hår, dina gröna melerade ögon som lyste upp din sol-mörka hy. Du hade skäggstubb, vilket du ofta var noga med att inte ha. Du såg annorlunda ut, som om du inte sovit på många nätter. Vi stod och såg på varandra, då visste jag att lusten var kvar. Men jag sa inget, utan du fick börja.
Elin.
Som om jag återuppstått.


''Jag trodde aldrig att man kunde vara så säker, men vi var kanske för säkra på våran kärlek.
Det var kanske det som alla sa, att vi tog varandra för givet?
Vi som tog varandra i hand, från ett dansgolv till ett annat, höll om varandra titt som tätt utan
att släppa taget. Jag bytte sovrum med ett halft hjärta.
När jag trodde att jag hade glömt dig och suddat ut glöden, såg jag dig ute, med en ciggarett i ena handen
lutandes mot ett räcke. Du mötte min blick och ställde dig raklång, du såg ut precis som jag minns dig.
Där stod du, med ditt perfekt rufsade hår och dina gröna melerade ögon som lyste upp din solbrända hy.
Du hade skäggstubb, vilket du ofta var noga med att inte ha. Du såg annorlunda ut, trött, som om du inte
sovit på många nätter. Vi stod och såg på varandra, då visste jag att lusten fanns kvar. Men jag sa inget,
du fick börja.
Du sa mitt namn.
Precis då, kändes det som om jag återuppstått.''

Text; Moi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0