TEARS IN OUR EYES, WE NEED YOU. I COULD CRY A RIVER..

Nu blir det ett ganska långt inlägg om känslor och mina tankar kring Emma Pettersson 19, en barndomsvän till mig.

''Emma Petterssons expojkvän lämnade henne att dö på fältet.
Det var i november i fjol som Emma hittades svårt skadad ute på en äng utanför Kristianstad.
Casper Östlöv hade rövat bort sin exflickvän och utsatte henne för en grov misshandel.
Bland annat ska han ha sparkat och slagit henne i huvudet. Sedan stuckit något vasst i Emmas ögon samt i underlivet. Casper ska därefter tagit ett strypgrepp i syfte att ta livet av exflickvännen.
Emma drabbades syrebrist och lider av permanenta hjärnskador efter de strypgrepp 21-åringen tagit på henne.
Emma skadades så illa vid mordförsöket att hon i dagsläget varken kan prata, stå eller svälja själv.
Nu döms han till 12 års fängelse för våldtäkt, mordförsök och människorov.''

Ni kan knappast ha missat en utav Sveriges mest brutalaste misshandel. Emma är en barndomsvän till mig, vi bor i samma kvarter, och jag är fortfarande i chock. Världens snällaste, raraste och sötaste människa. Att ett liv ska förstöras utav en sådan fruktansvärd människa som hon en gång älskat och brytt sig om är ofattbart. Det finns inte ord.. Jag är verkligen ordlös. ''Efterlyst'' gick tidigare ikväll: 20.00-21.00, och jag kan säga att jag höll på att kräkas. Är det verkligen Emma? EMMA? Våran Emma? Hur kan man vara så hatisk.. Jag tänker på Emma, Elin och hela familjen!


 


Kommentarer
Postat av: Ellan

Usch, det är hemskt. Han borde ha fått längre straff! Men vi är många som håller tummarna för att hon ska bli bättre <3!

2010-04-08 @ 09:00:08
URL: http://ellana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0